چگونه با سئو منفی مقابله کنیم؟ شناسایی و حذف بکلینکهای سمی!

سئو منفی چیست؟ + 5 راهکار مقابله با Negative SEO

یا می توانید از ابزاری همچون GTmetrics برای اجرای یک تست سرعت جداگانه استفاده کنید. برای این کار فرد مهاجم باید کلی به اصطلاح سیاه بازی انجام دهد تا منجر شود که برندینگ شما خراب شود. طبق گفته های گوگل، بررسی این عملکرد ممکن است SERP شما را تخریب کند. به حساب کاربری خود وارد شوید و روی”Preferences Tools Webmaster Tools” کلیک کنید. سلام دوست عزیزبا نظر شما کاملا موافق هستیم و به نکات بسیار درستی اشاره کردید. اگر دانش کافی برای حفظ امنیت سرور ندارید یا از هاست اشتراکی استفاده می‌کنید، ابزارهای جانبی مانند Cloud flare وجود دارند که این کار را برای شما انجام می‌دهند.

بسیاری از وبمستر ها اصلا توجهی به این موضوع ندارن و قضاوت بی جا میکنند که حمله سئو کلاه سیاه دامنگیر آنها میشود. حسابرسی بک لینک ها یکی از مهمترین موارد است زیرا ممکن است شما در لیست پیوند های خود لینکی داشته باشید که گوگل در حال حاضر آن را اسپم شناسایی میکند.( لینک سازی غیر طبیعی ). در این روش هر بار که وارد سایت خود می‌شویم، باید کد جدیدی از Google Authenticator دریافت کنیم. در ضمن، باید به پیام‌های هشداری که از گوگل سرچ کنسول دریافت می‌کنیم دقت لازم را داشته باشیم. علاوه بر این کارها، کنترل مداوم فایل‌های پشتیبان و چک کردن آنتی‌ویروس هم در جلوگیری از حملات سایت تأثیر زیادی دارد. علاوه بر امکانات این دو ابزار، اگر بک‌لینک مشکوکی را مشاهده کردیم، می‌توانیم از ابزار Disavow Links گوگل استفاده کنیم تا از تأثیر آن لینک بر رتبه‌بندی‌مان جلوگیری کنیم.

همان‌طور که دیدیم، هک‌کردن وب‌سایت، لینک‌ بیلدینگ جعلی، کپی‌کردن محتوا، حذف بهترین بک‌لینک‌ها و ساخت اکانت‌های جعلی از مهم‌ترین روش‌هایی هستند که رقبا می‌توانند برای تخریب رتبه سایت ما به کار بگیرند. درست است که گوگل استراتژی‌های مختلفی برای مقابله با سئو منفی دارد، اما حتماً پیشنهاد می‌کنم اقدامات پیشگیرانه‌ای که اینجا گفتم را برای به باد نرفتن زحمات خود انجام دهید. گوگل به خوبی بک لینک‌های بی‌کیفیت را شناسایی می‌کند؛ بنابراین احتمال اینکه گوگل بتواند با تشخیص هدایت بک لینک‌های بی‌کیفیت از سوی رقیب به سایت شما، جلوی تنزل رتبه را بگیرد زیاد است. اما باید قبول کنیم که فعالیت های منفی سئو هنوز هم رخ میدهد و در بیشتر مواقع به طور ناگهانی رتبه شما کاهش پیدا می‌کند. شناسایی یک حمله‌ی سئو منفی چیزی نیست که به آسانی قادر به انجام آن باشید، اما تشخیص زودهنگامِ تلاش‌های اولیه برای چنین حمله‌ای می‌تواند به شما کمک کند آسیب وارده را متوقف کنید.

از این بدتر، چنین ادعایی باعث می شود که گوگل سایتی را به مدت 10 روز یا بیشتر برای بررسی ادعا به حالت تعلیق درآورد، که اغلب برای مهاجم کافی است. اگر چندین حمله به ترتیب رخ دهد، رتبه بندی مشاغل می تواند تجمع یابد و باعث از دست دادن فاجعه بار درآمد شود. این روش سنگ بنای ” patent trolling” است، جایی که مشاغل کمتر شناخته شده با بیان اینکه محصول موفق نسخه دزدیده شده آنهاست، علیه شرکت های موفق فعالیت می کنند. پنگوئن برای تنزل دادن کل سایت‌های دارای لینک هرزنامه استفاده می‌شد. بنابراین، اگر یک حمله منفی سئو را در یک صفحه تجربه کنید، پنگوئن کل سایت شما را جریمه می‌کند و رتبه‌بندی در سراسر صفحه کاهش می‌یابد.

در سئو منفی سئو کار برای یک سایت رقیب تعداد بسیار زیادی بک لینک را بصورت یکجا خریداری می کند. به یاد داشته باشید که ایجاد بک لینک بصورت محدود و از سایت های مرتبط یک تکنیک مثبت در سئو است. ولی در اینجا صحبت از خریدن هزاران لینک در روز برای یک سایت رقیب است. که سایت را به عنوان یک سایت متقلب جلوه دهد و باعث شود که سایت دیرتر در نتایج جستجو بالا رود. مؤلفه اصلی سئو منفی شامل ایجاد پیوندهایی به وب سایت رقیب است که گوگل آن را به عنوان هرزنامه پیوند مشاهده می کند. قرار است "مجازات" برای هرزنامه لینک، تنزل رتبه وب سایت در نتایج جستجو باشد.

اگر سایت شما به خوبی پیکربندی نشده باشد، پارامترهای URL می توانند انواع مشکلات ایندکس را ایجاد کنند. اگر می‌خواهید آن را مرور کنید، به منبع کمک حقوقی Google بروید و روی گزینه‌هایی که مشکل شما را توضیح می‌دهند کلیک کنید. هنگامی که به مرحله «ایجاد درخواست» رسیدید، ارائه تا حد امکان جزئیات برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن هر درخواست حذف مهم است. اگر هر URLی را پیدا کردید که ترافیک ارگانیک دریافت می‌کند، حذف محتوای آن موفقیت‌آمیز بود. با این حال، همانطور که قبلاً اشاره کردم، احتمال بسیار کمی وجود دارد که این تاکتیک کار کند. اگر مشکوک هستید که برخی از URL های شما ممکن است در اثر خراش دادن محتوا آسیب دیده باشند، همیشه می توانید وضعیت آنها را در کنسول جستجوی Google تأیید کنید.

از سوی دیگر دیدیم که گوگل همچنان سئوی منفی را به چشم یک معضل فراگیر نمی‌بیند و با توجه به اقداماتی که در راستای پیشگیری و مقابله با حملات سئوی منفی انجام داده است، آن را در بدترین حالت مزاحمتی قابل رفع می‌داند. در این روش برخی وبمسترها ایمیل‌هایی دریافت می‌کنند که از جانب شما از آنها خواسته می‌شود برخی لینک‌ها را حذف کنند. این در حالی است که هیچ دلیلی برای چنین کاری وجود ندارد زیرا آن لینک‌ها در چارچوب استانداردها و مقررات گوگل قرار می‌گیرند. در واقع خرابکارها به اسم شما به صاحبان آن وبسایت‌ها ایمیل می‌زنند و خواهان حذف بهترین بک‌ لینک‌های شما می‌شوند. یک یا چند لینک اسپم آسیب خاصی به رتبه‌ی سایت شما نمیزند، اما حملات سئو منفی معمولاً شامل لینک‌سازی‌هایی می‌شود که منشأ آنها گروهی از سایت‌هایی به‌هم‌پیوسته و مرتبط هستند. این انکر تکست‌ها ممکن است کاملاً با سایت شما نامرتبط باشند یا شاید هم شامل یک کلمه‌ی کلیدی تخصصی باشند تا مجموع لینک‌های وب‌سایت شما را به گونه‌ای نشان دهند که گویا صاحب سایت، مسئول و عامل ایجاد این لینک‌ها است.

اولین لایه، امنیت ابتدایی جهت ورود به سایت شماست که توسط پسورد سایت ایمن می‌شود. این لایه، سطحی‌ترین لایه محسوب می‌شود و جالب است که متداول‌ ترین شیوه‌ ای که اکثر سایت‌ها از طریق آن موجب حمله هکرها قرار می‌گیرند، رمز عبور ضعیف و قابل پیشبینی است. پس تصور کنید که چقدر انتخاب یک پسورد قوی برای سایت شما اهمیت دارد. حتی ممکن است پسوردهای قوی نیز هک شوند که در این صورت پیشنهاد ما نصب افزونه Google Authenticator است که با آن می‌توانید رمز عبور دو مرحله‌ ای بسازید. برای اینکه ضرر لینک سازی مخرب گریبان شما را نگیرد، چند راهکار هست که می‌توانید به کار بگیرید.

از آنجایی که این نوع حمله تنها در صورت سودمند بودن مهاجم برای موارد ریدایرکت محبوب است، می توان فهمید که چرا در اینجا فقط سایت های مستقر در معرض خطر هستند. از لحاظ تئوری، هر سایتی می تواند مورد حمله این نوع حمله قرار گیرد، اما اگر هدایت ها از کیفیت نامناسبی برخوردار باشد، در نهایت مهاجم به خودش آسیب می رساند. در هر صورت، حسابرسی منظم سایت می تواند تغییر مسیرهای جدید در سایت را نشان دهد. اگر هر یک از اینها ماهیتی مخرب داشته باشد، هرچه کاربر زودتر از آنها مطلع شود، بهتر است. انجام چک های منظم، به صورت دستی یا خودکار، از رتبه سایت می تواند نشان دهد که آیا سایتی از موتور جستجو حذف شده است.

برای بررسی پراکندگی لینک‌های سایت و میزان اسپم اسکور هرکدام می‌توانید از ابزار Link Explorer در سایت Moz استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند آنالیز دقیقی از لینک‌های وارد شده به سایت خود، صفحات هدف، عبارت‌های لینک شده و اسپم اسکور هریک از دامنه ها داشته باشید. در سئو منفی، رقیب تلاش می‌کند جایگاه سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل پایین بیاورد و از این طریق بازدید سایت شما را کاهش دهد. اگر هیچ یک از کاربران و سرویس میزبان شانس نداشته باشند، آخرین چاره مطلق انصراف از لینک دهی های متخلف است. ابزار Disavow Google برای مقابله با لینک هایی که مجازات ایجاد می کنند بسیار موثر است. هنگامی که کاربر لیستی از بک لینک های بد ایجاد کرد که نمی تواند به تنهایی حذف کند، می تواند آن را از طریق Webmaster Tools  به گوگل ارسال کند.

بله، سئو منفی می‌تواند خطرات بسیار جدی‌ای برای وب‌سایت شما داشته باشد و به شدت به رتبه و اعتبار آن آسیب بزند. این تاکتیک‌های مخرب توسط رقبا یا افراد سودجو انجام می‌شود تا به طور عمدی رتبه شما را در نتایج جستجو کاهش دهند و به این ترتیب به شما آسیب برسانند. در نهایت، باید توجه داشت که دزدی محتوا یک راهکار کوتاه‌مدت و غیرقابل اعتماد برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو است. بهترین راه برای موفقیت در دنیای آنلاین، تولید محتوای باکیفیت، رعایت اصول سئو و ایجاد یک وب‌سایت معتبر است. شاید یکی از کارمندان بخش محتوا اشتباهی را مرتکب شده باشد یا یک سئوکار بی‌تجربه را استخدام کرده باشید که بدون اطلاعات کافی از سئو منفی، تعداد زیادی بک لینک بی‌کیفیت را به سمت سایت شما هدایت کرده باشد. بسیاری از رقبا و اسپمرها با نام برند شما صفحات جعلی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند و به گونه‌ای در آن فعالیت می‌کنند که همه تصور می‌کنند آن پروفایل واقعاً متعلق به خود شماست.

این تغییر جزئی تنها چیزی است که برای robots.txt لازم است تا به یک موتور جستجو دستور دهد تا کل صفحات یا حتی سایت را به طور کامل نادیده بگیرد. اگر مالک متوجه این امر نشود، این نوع حمله می تواند برای یک کسب و کار بسیار مخرب باشد، هم از نظر رتبه بندی جستجو و هم از نظر آگاهی مشتری. سئو منفی یا Negative SEO مجموعه‌ای از تکنیک‌های کلاه سیاه و غیراخلاقی از نظر گوگل است که برای دستکاری کردن و خراب کردن رتبه رقیب استفاده می‌شود. این روش های سئو منفی Negative SEO بسیار خطرناک هستند و می توانند ضربات جبران ناپذیری به سایت شما بزنند و یکی از نشانه های آن می تواند افت رتبه ناگهانی و شدید سایت شما روی کلمات کلیدی مختلف باشد. در کل سئوی منفی به مجموعه‌ی اقدامات غیراخلاقی و سیاهی گفته می‌شود که رقبا یا خرابکاران برای ضربه زدن به جایگاه شما در نتایج گوگل انجام می دهند. لینک اسپم نتیجه غرق کردن وب سایت رقیب با تعداد زیادی بک لینک اسپم است.سپس گوگل هنگام خزیدن سایت رقیب متوجه این بک لینک های اسپم شده و آن ها را جریمه می کند.برای سال ها این رایج ترین نوع حمله ی سئو منفی بود.

هنگامی که کاربر کلاه سیاه به سایت حمله می کند، می تواند محتوای صفحه را تغییر داده، مجدداً برنامه robots.txt  را برنامه ریزی کرده، تغییر مسیرهای آن را دستکاری کرده و حتی سایت را از فهرست بندی خارج کند. اجرای حملات روی صفحه دشوارتر است اما می تواند برای سایتی ویرانگر باشد. با این حال، اگر این مدت طولانی‌تر طول بکشد، ممکن است باعث کاهش رتبه شود. از بین هر حمله منفی سئو در لیست ما، این اغلب ساده ترین مورد برای شناسایی است. اگر متوجه ناپدید شدن بک لینک های با کیفیت شده اید، باید بدون توجه به هرگونه سوء ظن حمله منفی سئو، این موضوع را بیشتر بررسی کنید. اکنون، توجه به این نکته مهم است که افزایش ناگهانی دامنه های ارجاع دهنده می تواند چیز خوبی باشد.

سئو منفی یا Negative SEO اصطلاحی است که در سال‌های اخیر در دنیای سئو و دیجیتال مارکتینگ به وجود آمده است و به معنی استفاده از روش‌های سئو کلاه سیاه توسط رقیبانتان برای جلوگیری از بهینه‌سازی وب‌سایت شما است. سئو منفی (Negative SEO) عمل غیراخلاقی و خرابکاری عمدی در رتبه بندی موتورهای جستجوی رقبا است. در واقع در سئو منفی سئوکار تلاش می کند با انجام مجموعه ای از فعالیت ها رتبه سایت رقیب در نتایج موتورهای جستجو را کاهش دهد. راهکار مناسب برای جلوگیری از بک لینک‌های سمی، استفاده از ابزارهایی مانند Google Search Console برای شناسایی و حذف این لینک‌هاست. همچنین، ایجاد محتوای ارزشمند و ارتباط طبیعی با دیگر وب‌سایت‌ها می‌تواند یک استراتژی پایدار برای بهبود سئو باشد. سئو منفی راه ها و روش هایی با هدف مخرب هستند که رقیبان برای وبسایت شما انجام میدهند تا رتبه شما را کاهش بدهند.

پنگوئن تلاش می‌کند تا هرزنامه لینک‌های پیچیده مرتبط با اکثر حملات منفی سئو را بی‌ارزش (نادیده بگیرد). با این حال، پنگوئن همچنان به دنبال جریمه کردن کسانی است که عمداً به صورت الگوریتمی پیوندهای دستکاری می‌سازند. اگر لینک هرزنامه را ببیند، ممکن است تصمیم بگیرد صفحه ای را که پیوندهای دستکاری شده به آن نشان می دهد، زیربخشی از وب سایت یا کل وب سایت را کاهش دهد. یکی دیگر از تکنیک های سئو منفی، خرید تعداد بسیار زیادی بک لینک برای سایت رقیب است. خرید هزاران لینک غیرمعتبر در یک روز برای سایت رقیب، باعث افت شدید رتبه سایت می شود. هدف این است که سایت رقیب به عنوان یک سایت متقلب جلوه داده شود و توسط گوگل جریمه شود.

هرگونه تغییر ناگهانی در محتوای صفحات یا ایجاد صفحات کم ارزش بر روی آن به سرعت توسط این ربات‌ها شناسایی شده و از طریق بخش Security Issues به شما اطلاع رسانی می‌شود. امیدواریم که نکات قبلی به اطلاع کاربران در مورد ماهیت کمپین های منفی سئو و آنچه می توان در مورد آنها انجام داد، کمک کند. همانطور که قبلا ذکر شد، این مقاله سئو منفی چیست یک مرور کلی بوده است. کاربران می توانند تحقیقات خود را انجام دهند تا از تهدیدات موجود کاملاً آگاه باشند. آگاهی بهترین دفاع کاربر در برابر Negative Seo یا هر نوع حمله آنلاین است. امیدواریم که از این اطلاعات تا حد ممکن کم استفاده شود و کاربران ایمن بمانند.

با این کار، گوگل بعد از مدتی این صفحه را از فهرست ایندکس خود خارج کرده و دیگر در نتایج جست‌و‌جو نشان نمی‌دهد. در این نمونه کاربر با سرچ یک عبارت به دو نتیجه متفاوت در یک سایت دست پیدا کرده است. شما می‌توانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است.

یکی دیگر از تاکتیک های با فن آوری پایین در دفترچه راهنمای SEO کلاه سیاه، این نوع حمله کاملاً تبیین پذیر است. این به سادگی شامل ارسال نظرات منفی کاذب در مورد محصولات یا خدمات یک کسب و کار است. اگر وب سایتی بخشی برای تفسیر دارد، این نوع مهاجم را می توان در اینجا یافت. یک حمله بازبینی جعلی خطرناک است، زیرا Google ممکن است بلافاصله آن را ردیابی نکند. از آنجا که تولید بررسی بسیار آسان است، به همان راحتی دستکاری می شود.

درحقیقت ساختن حاشیه و نظرات منفی در خصوص یک بیزینس باعث میشود که آن کسب و کار با افت ترافیک و افت مشتری روبرو شود. وقتی که عامل موفق نشدن آنها را شناسایی کردیم متوجه شدیم که آنها برای اینکه از رقیب بالاتر بروند لینک سازی غیر طبیعی کرده اند و اصلا توجهی به آپدیت الگوریتم ها نداشته اند. اگر متوجه شدیم سایتی محتوایمان را کپی کرده، می‌توانیم خیلی مؤدبانه با صاحب سایت تماس بگیریم و تقاضا کنیم این کار بی‌شرمانه را ادامه ندهد و محتوای ما را حذف کند. اگر از پاسخی که دریافت کردیم راضی نبودیم، شاید لازم شد به دنبال مشاوره حقوقی در این زمینه باشیم و ببینیم می‌شود از نظر قانونی کاری کرد یا نه. اما می‌توانیم نشانه‌هایی که از وقوع این اتفاقات خبر می‌دهند را شناسایی کنیم. مثلاً با استفاده از Ahrefs یا ابزارهای مشابه دیگر، بک‌لینک های خود را زیر نظر داشته باشیم.

مزارع لینک و PBN ( شبکه های وبلاگ خصوصی ) برای تولید این نوع از لینک های بد بطور گسترده انجام میشود. انواع این چنین لینک ها بسیار زیاد است که پیش پا افتاده ترین روش ها لینکسازی پی بی ان و مزارع لینک است. چند ابزار سئو مفید وجود دارند که می‌توانیم از آنها برای نظارت بر بک‌لینک های خود استفاده کنیم. Ahrefs یا Monitor Backlinks دو مورد هستند که امتحانشان را به خوبی پس داده‌اند. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به کدُ سئو می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

حتی ممکن است صفحاتی که بسیار مخرب هستند در نتایج جستجو نمایش داده نشوند. تصویر زیر نمونه‌ای از گزارش گوگل در مورد صفحات هک شده در سایت شما می‌باشد. در هر گزارش اطلاعات دقیقی از نوع نفوذ و آدرس صفحات مخرب در اختیار شما قرار می‌گیرد. پس از رفع ایرادات سایت می‌توانید با استفاده از دکمه Request a Review درخواست بررسی مجدد را برای گوگل ارسال نمایید. اگر سرور شما ابزارهای لازم برای جلوگیری از این حملات را نداشته باشد به راحتی می‌توان با ارسال بازدید یا درخواست‌های زیاد منابع CPU و RAM آن را اشغال کرده و دسترسی کاربران به سایت را مسدود کرد. در ادامه مقاله سئو منفی چیست انواع سئو منفی داخل صفحه را بررسی می کنیم.

ضمن اینکه محتوای بک لینک نیز به زمینه و موضوع سایت شما هیچ ربطی ندارد. اما اگر در زمینه کاری شما، رقابت شدید و تنگاتنگی وجود دارد و شما نیز مدت زیادی است که از سایر رقبایتان در نتایج بالاتر گوگل قرار دارید، لازم است که احتمال سئو منفی را در گوشه ذهنتان داشته باشید. اولین کاری که Google توصیه می‌کند، این است که برای حذف پیوند درخواست بدهید. حتی در صورت وجود پیوندهایی که در وب‌سایت‌های مخرب قرار داده شده‌اند، ممکن است این شانس را داشته باشید که آن‌ها را فقط با درخواست از بین ببرید. SEO منفی به عملكرد كلاه سیاه و فنون غیر اخلاقی برای خرابكاری در رتبه بندی رقیب در موتورهای جستجو اشاره دارد.

برای هر سایتی محال است که بالاترین سرعت ممکن را به طور نامحدود حفظ کند. گفته می شود، اگر زمان بارگذاری سایت به طور ناگهانی فراتر از حد معمول افزایش یابد، ممکن است به دلیل افزایش درخواست های سرور باشد. این می تواند نشانگر این باشد که اسپمرها با ناک اوت کردن سرور سعی در خاموش کردن سایتی دارند. برای مقابله با این مسئله، کاربران باید بتوانند زمان و بارگذاری سرور خود را با هر ابزاری که برای نشان دادن هنگام خرابی سایت در دسترس است، کنترل کنند. در این مرحله، کاربران باید با میزبان خود تماس بگیرند، آنها را از وضعیت مطلع کرده و درخواست کمک کنند.

این کار ها و رفتار ها بیشتر به دلیل بدخواهانه انجام میشود که میتوانیم به آن سئو کلاه سیاه نام بدهیم. کپی کردن محتوا روش دیگری از سئو منفی است که خرابکاران اینترنتی جهت آسیب زدن به جایگاه رقبا در نتایج گوگل استفاده می کنند. گوگل وقتی با یک محتوا در چندین سایت مواجه شود، معمولا تنها یک نسخه از آن محتوا را در نتایج جستجو نمایش می دهد. ممکن است کپی محتوا به قدری حرفه ای صورت گیرد که محتوای کپی شده زودتر از محتوای اصلی و اولیه ایندکس شود. همه می‌دانیم که عملکرد ضعیف و ناقص در سئو می‌تواند به جایگاه شما در نتایج جستجو آسیب بزند، مثلاً اگر به وب‌سایت‌های بی‌کیفیت لینک‌ بدهید یا حتی از سایت‌های بی کیفیت لینک بگیرید، نتیجه عکس خواهند داد. پس منطقی است که فرض کنیم اگر شخص دیگری همین سئوی ضعیف یا مخرب را به اسم شما انجام دهد و آنقدر هوشمندانه این کار را بکند که گوگل متوجه نشود، سئوی سیاه یا منفی هم امکان‌پذیر است.

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه ممکن است در بازه زمانی کوتاهی موجب بهبود جایگاه یک سایت شوند ولی اصرار به استفاده از آن‌ها در درازمدت می‌تواند موجب جریمه سایت، افت رتبه و یا حتی حذف از نتایج جستجو شود. گاهی اوقات اسپمرها اکانت‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند و از نام و اطلاعات وبسایت و شرکت شما استفاده می‌کنند که بر رتبه سئو سایت شما تاثیر می‌گذارد و موجب سئو منفی سایت شما می‌شود. شما باید این حساب‌های کاربری را با ریپورت کردنشان به عنوان اسپم، انجام دهید و نگذارید فالوئرهای زیادی کسب کنند. از سایت Mention می‌توانید استفاده کنید تا متوجه شوید در چه جاهایی و در کدامیک از شبکه‌های اجتماعی، منشن می‌شوید. با ایجاد حساب کاربری در این سایت و فعال کردن گزینه «Create alert» می‌توانید اسم برند خود و کلمات کلیدی‌ که برای شما مهم است، درج کنید.

برخورد گوگل با صفحات درگیر هم نوع خواری چیست؟ به طور کلی، دو اتفاق ممکن است برای صفحاتی بیفتد که دچار هم نوع‌خواری شده‌اند. اعتبار را می‌توانید به صورت ماهیانه (۱۶۰ هزار تومان)، فصلی (۴۲۰ هزار تومان)، نیم‌سال (۷۵۰ هزار تومان) و یکساله (یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) بخرید. هم‌چنین در صفحه‌های دوره MBA و توسعه فردی می‌توانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه»  دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص می‌‌‌کند. با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری می‌توانید نقشه راه‌های مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید. برای آشنا شدن بیشتر با متمم به صفحهٔ درباره متمم سر بزنید و فایل صوتی معرفی متمم را دانلود کنید و گوش دهید.

آن‌ها نمی‌خواهند نتایج برتر موتورهای جستجو فقط به کسانی برسد که بیشترین بک لینک‌ها را خریداری کرده‌اند، بنابراین این تبادل لینک به صراحت با دستورالعمل‌های وبمستر گوگل مخالف است. بسیاری از این نوع پیوندها ریشه در تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه دارند، تلاش‌های غیراخلاقی برای بازی کردن الگوریتم موتور جستجو برای کسب رتبه‌های بالاتر. در ادامه برخی از تکنیک‌های سئوی منفی که ممکن است علیه وب‌سایت شما استفاده شود را معرفی می‌کنیم و راهکارهایی برای شناسایی و مقابله با آن بیان می‌کنیم. محتوای تکراری، مهم‌ترین دلیل هم نوع خواری است که بار محتوایی وب‌سایت را بسیار ضعیف می‌کند. علاوه‌براین، وقتی یک سایت اطلاعات ارزشمندی دارد که در چند صفحه مختلف پخش شده، معمولاً هیچ یک از آن صفحات به‌تنهایی یک محتوای جامع نیست!

شما باید امیدوار باشید که گوگل به قدر کافی باهوش باشد تا منبع اصلی محتوا که سایت شما است را شناسایی کند؛ در غیر این صورت مطلب شما به عنوان یک محتوای تکراری شناسایی خواهد شد و این باعث کاهش رنک سایت شما می‌شود. ریسک پنالتی در برنامه SEO SpyGlass، به لینک‌ها امتیازی از ۰ تا ۱۰۰ را می‌دهد و به شما کمک می‌کند کیفیت لینک‌های دریافتی روی سایت خود را بسنجید. بنابراین باید این لینک‌های بی‌کیفیت را در زودترین زمان از روی سایت خود حذف کنید. برای اینکه رتبه یک وبسایت به طرز شدیدی افت کند، گروهی از لینکسازی‌ های مخرب و به‌هم‌ پیوسته انجام می‌شود که به آنها مزارع لینک‌دهی (Link Farms) گفته می‌ شود. این لینک ها اکثرا از سایت‌ هایی با رتبه‌ی اسپم بالا و دامنه‌های بی‌ارزش و نامعتبر گرفته می‌شود. اگر گوگل متوجه شود که سایت شما هک شده عبارت this site mat be hacked در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/